söndag 19 oktober 2008

Att rida och skjuta pilbåge



Jag gillar inte att skriva helt aningslöst om hur saker fungerar. Båskytte är en viktig ingrediens i mina böcker om Djingis Khan. Även ridning. Så får man nya kompisar också. Här Emil som instruerar mig hur jag ska fatta pilarna för att "ladda" under ritt.





Fler börjar intressera sig för horseback archery. Efter en helgs kurs kunde Eva som ridit förut och är bågskytt få ihop de båda disciplinerna riktigt snyggt.  



Lisa skjuter bakåt. I tävling ska man klara av att skjuta framåt, åt sidan och bakåt under en sträcka på 80 meter, helst i full galopp. 



Jag fokuserar redan målet innan jag ens släppt tömmar eller tagit upp pil.

bilderna tagna på Österåsens ridanläggning en dag i maj och den 18-19 oktober 2008

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Ehum...i en övrigt snygg å cool ridutrustning så måste jag bara påpeka att ridhatten eller vad det nu heter...ser ganska löjlig ut. Förlåt. :)

Anders sa...

Jag vet, men min mongolhjälm får jag inte rida i för hustrun...
Måste fixa hatten!